Zaman Çarkı Serisi






































Zaman Çarkı döner ve çağlar gelip geçer; ardında efsaneye dönüşen anılar bırakır. Efsaneler solup söylenceye döner; söylencelerse, ortaya çıkmalarını sağlayan çağ geri geldiğinde çoktan unutulmuş olurlar. Üçüncü Çağ'da, kehanetler çağında, Dünya ve Zaman dengede durduğunda, puslu dağlarda bir rüzgar eser.İşte Efsane bu girişiyle başlıyor ve sizi tam 14 kitap okutacak şekilde kendine bağlıyor..

Zaman Çarkını tanıtırken öncelikle bir uyarı yapmak lazım.Fantastik edebiyatın gelmiş geçmiş en iyisi olan Zaman Çarkını okumadan önce fantastik edebiyatta bir geçmişiniz olması gerekiyor bana göre,zira eğer bu kitabı okuyup diğer fantastik eserlere geçmeye planlıyorsanız,diğer eserlerin böyle olmadığını görünce soğuyabilirsiniz.O yüzden bu uyarıyla başlamak fantastik severler için küçük bir dipnot olur.


Ayrıntılı ve okumaya başladığınızda hepsini aklında tutamayacağınız çok fazla karakter var kitapta.Bu kitabı tanıtırken konuyu özetlemek istemiyorum,sizin de başka sayfalardan bakmanızı istemiyorum zira okuyup kendinizin anlaması çok çok daha güzel.Öyle bir dünyası var ki kitabın sizi içine çekiyor ve 700-800 sayfalık kitapların nasıl 2-3 günde bittiğine şaşırıyorsunuz.Kitabı okumayan arkadaşlar için kesinlikle öneriyorum bu seriyi,zira benim için önceden de belirttiğim gibi fantastik edebiyatın zirvesidir bu kitap.Karakterlerin spesifikliği,çeşitliliği ve inanılmaz bir şekilde betimlenmesi,olayların mükemmel kurgusu ve kurgunun müthiş bir planda işleyişi gibi hususlar beni inanılmaz bir şekilde içine çekti.Karakterler her şeyi başaran müthiş insanlar   değiller,hataları,korkuları olan,kendimizi bulabileceğimiz kişiler.Bu yönüyle de beni çok etkileyen bir seri olmuştu.Uzun lafın kısası fantastik severleri bu kitabı okumaya davet ediyorum,kesinlikle pişman olmazsınız.Kitabı okuyan arkadaşlar için de yeni paylaşımların kapıda olduğunu bildirmek isterim..

0 yorum: