Kral Katili Güncesi Serisi


''Benim adım Kvothe Uyuyan höyük krallarından prensesler kaçırdım. Trebon kasabasını yakıp kül ettim. Felurian’la bir gece geçirdim ve hem canıma hem de aklıma mukayyet olabildim. Çoğu insanın kabul edildiğinden daha küçük bir yaşta Üniversite’den atıldım. Başkalarının gündüz gözüyle ağızlarına almaktan bile korktukları yollardan ay ışığı altında geçtim. Tanrılarla konuştum, kadınlar sevdim ve ozanları ağlatan şarkılar yazdım. Belki beni duymuşsunuzdur.''


Kral Katili Güncesi serisi Patrick Rothfuss'un yazmış olduğu 3 kitaptan oluşan seridir.Şuana kadar Rüzgarın Adı ve Bilge Adamın Korkusu eserleri çıkmıştır.Serinin son kitabı olan Taş Kapılar ile Patrick Rothfuss seriye bir son verecektir.Son kitabın ne zaman çıkacağı ile ilgili ise yazar bir bilgi vermemektedir.Kral Katili Güncesi dünyasında geçen iki eser daha bulunmakta bunlar Bast ve Auri adlı eserlerdir bu karakterler seride olan karakterlerdir ancak bu eserler Türkçe'ye çevrilmemiştir.

Şimdi gelelim eserimizin dünyasını biraz da olsa size tanıtmaya.Hikaye Medeniyetin Dört Köşesinde geçmektedir.Kvothe, eski maceralarla dolu hayatına belirli sebeplerle bir ara vermiştir ve bir han satın alıp burasını Bast ile işletmektedir.Medeniyetin Dört Köşesinde Tarihçi olarak tanınan Devan Lochees döneminin en iyi katibidir ve Kvothe ile yolları kesişir ve onun hayatını Bast'ında etkisiyle kaleme almaya başlar.


Hikayenin başında Kvothe ailesiyle yolculuk eden gezgin bir kumpanyanın en genç üyesidir ve bir Edema Ruhtur.Babası annesi ve kumpanyasıyla Medeniyetin dört köşesinde sanatlarını icra etmektedirler.Babası işinde iyi olan bir lavta sanatçısıdır.Kaybolmuş hikayeleri bulup onları yeniden gün yüzüne çıkarmayı kendisine görev edinmiştir.Yolculuk sırasında tanıştığı Ben adlı eski bir üniversite öğrencisi ve gizemci sayesinde sempatiye olan ilgisini keşfeder.Ben'den temel eğitimleri alan ve sempatiye doğuştan gelen bir yeteneği olan Kvothe için her şey güzel gitmektedir.




Ancak her şey bir gün Chandrianlılar denen bir grubun kumpanyaya saldırmasıyla altüst olur , ailesi ve kumpanyası katledilen Kvothe bunun nedenini öğrenmek istemektedir.Bir yandan da Üniversiteye gitme hayallerini gerçekleştirmek istemektedir.Ancak hayallerin pekte kolay gerçekleşmeyeceğini Kvothe acı deneyimlerle öğrenecektir...


8 yorum:

  1. Merhabalar. Yazı için ellerinize sağlık, Kralkatili Güncesi en sevdiğim fantastik serilerden biridir, hatta sanırım favorim. Auri'yi anlattığı kitabı da sonunda çıktı, "The Slow Regard of Silent Things"; "Sessizliğin Müziği" olarak çevrildi Türkçe'ye, okuduysanız umarım beğenmişsinizdir. :)
    Benim sormak istediğim, ben üçüncü kitabın ismini Doors of Stone olarak hatırlıyordum, Taş Kapılar gibi yani. Yanlış mı biliyorum acaba? Sonradan bir güncelleme mi oldu? Şimdiden teşekkür ederim, yazılarınız için de ayrıca teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için teşekkür ederiz. Sorularını yazar arkadaşımız cevaplayacaktır birazdan :) Benim de sana bir sorum var, bizim için yazmak ister misin ?

      Sil
    2. Öncelikle güzel yorumun için teşekkür ederim. Kralkatili Güncesi serisi benimde sevdiğim bir seri, daha Sessizliğin Müziği'ni okuma fırsatım olmadı ama en kısa sürede okumayı planlıyorum. Dediğin gibi serinin çıkacak son kitabının ismi Taş Kapılar olacak bu yazıda küçük bir hata yaptım ve hemen düzeltiyorum. Son olarak serinin son kitabının ne zaman çıkacağı tam olarak belli değil ancak büyük ihtimalle son kitabı 2016'da okuyacağız.

      Sil
    3. Cevabınız ve dikkate aldığınız için ben teşekkür etmeliyim. Evet, Rothfuss'u sosyal medyadan mümkün olduğunca takip etmeye çalışıyorum, bir site üzerinden de podcast yayınlıyor, geçenlerde film uyarlaması hakkında konuştu; ancak "Üçüncü kitabı ver bize artık!!" diyen sabırsız okuyucu kitlesine karşı biraz mesafeli, çok da ipucu vermiyor gibi. Umarım 2016'dan daha da uzak bir vakte sarkmaz. :)

      Ayrıca, teklifiniz için de teşekkür ederim. Yazarlık yapmayı seviyorum, özellikle bana da hitap eden konular olduğu için çok da sevindim; ancak daha çok anime, manga, live-action vb. yayınların haberlerini takip ediyorum. Fantastik kurgu dünyasında çoğu diziye ve kitaba ya da kısıtlamayayım kaynağa diyeyim, her ne kadar kaçırmamaya çalışsam da, yetişebileceğim konusunda kendime pek güvenemiyorum, dolayısıyla sizin kadar bilgili gözlerle ve derinlemesine yazılarla gelemezsem sizleri hayal kırıklığına uğratabilme ihtimalim de var ne yazık ki. Yine de çok mutlu oldum, tekrar çok teşekkür ederim. :)

      Sil
    4. Böyle bir şey düşünmeyin bile, anime, manga konusunda bilgi eksikliğimiz söz konusu ve sitemizde bunlara da yer vermek istiyoruz. Eğer böyle düşünürseniz hayal kırıklığına uğrarız.

      Sil
    5. Öyle hissettirmek istemem elbette sizlere de, yardımımın dokunabileceği herhangi bir konuda da burada olurum. :)

      Sil
    6. O zaman hayırlı olsun mu diyelim yeni yazarımız ?

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil